The First Step

"Ketten a világ ellen" Ez az, amit akkor láthattok, amikor feljöttök ide. Az első gondolatotok az lehet, hogy mi a fene ez tulajdonképpen? Aztán elkezditek olvasni, és rájöttök. Itt ez nem egy egyszerű összeesküvés. Nem. Ez a mi harcunk. És mi harcosok vagyunk. Csatlakozhatsz hozzánk az ellenállókhoz, de nem ajánlatos. Ez egy veszélyes üzlet. Szóval, mielőtt bármit is elkezdenél olvasni, kérdezd meg magadtól. Elég bátor vagyok, hogy ezt olvassam?
A jelszavunk pedig csak ennyi:

"Az igazság győzedelmeskedik a rossz felett. Mindig mi nyerünk."

Ashes & Goth Girl

2015. szeptember 16., szerda

Én is bomlásnak indulok

SPOILER VESZÉLY!

Fúha...hol is kezdjem?
Ez egy thriller. De nem olyan szörnyű, higgyetek nekem. Persze aki nem tud egy Pscyho-t végignézni, akkor az ne olvassa el. De semmi olyan nincs benne. Persze, a csaj felégeti a szüleit, meg minden, de a személyiségzavarán kívül talán az a legrosszabb.
De hogy ezt tisztáztuk, most beszélek egy kicsit a műről magáról. Először is vontatott. Nem is kicsit. Értem én, hogy meg akarjátok értetni az olvasókkal, hogy mit érez a szereplő, de nem vagyunk agyalágyultak. Ha azt mondod hogy bezárva tart egy kölköt, akkor már is tudjuk, hogy valami nincs rendben a nőnél.
A fordító borzalmas. Annyi szóismétlés van a műben, hogy az már zavaró. Még nekem is, aki általában ezt elnézi. De itt egy mondatban többször is előfordul ugyanaz a szó. Ebben a mondatban például háromszor szerepel a "rúg" igének valamelyik alakja:
"Csak legenda, hogy régebben nem rúgtak bele a fekvő emberbe. Mindig is belerúgtak, és mindig is bele fognak rúgni." 
Az angolban oké. De a magyarban úgy gondolom, hogy elegendő szókincs van, hogy ne szerepeljen ugyan az. Lehet, hogy nekem is van benne, de én nem adom ezt könyvbe, nem olvassák több ezren vagy millióan, és én nem szervezetten írok. (Vagyis nem annyira)
A másik. Az írónő egyszerűen nem tudja ledobni azokat a bizonyos bombákat oda, ahova kell. Ha a jó helyen tenné ezt, akkor azt mondanád: "B*zd meg! Erre aztán nem számítottam" és tátott szájjal olvasod tovább, hogy most mi jön. De itt csak az volt, hogy : "Áááá....hát legyen. És akkor?".

Megjegyzés: Lehet kissé nyersen fogalmaztam, mert annyira nem rossz a könyv, és vannak benne olyan témák, amin érdekes ám elgondolkodni.

Kinek ajánlom? Azoknak, akik nem veszik a szívükre a gyermekkori nemi bántalmazást. Mert az nagyon durván megjelenik benne.

Hozzá illő zene: Top 5 horror Movie Theme Songs

A könyv adatai: Moly.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése