The First Step

"Ketten a világ ellen" Ez az, amit akkor láthattok, amikor feljöttök ide. Az első gondolatotok az lehet, hogy mi a fene ez tulajdonképpen? Aztán elkezditek olvasni, és rájöttök. Itt ez nem egy egyszerű összeesküvés. Nem. Ez a mi harcunk. És mi harcosok vagyunk. Csatlakozhatsz hozzánk az ellenállókhoz, de nem ajánlatos. Ez egy veszélyes üzlet. Szóval, mielőtt bármit is elkezdenél olvasni, kérdezd meg magadtól. Elég bátor vagyok, hogy ezt olvassam?
A jelszavunk pedig csak ennyi:

"Az igazság győzedelmeskedik a rossz felett. Mindig mi nyerünk."

Ashes & Goth Girl

2015. szeptember 12., szombat

Cortez-imádat... újra!

Spoiler előfordulhat.

Forrás: Google
Leiner Laura SZJG-sorozata után nagyon sok hasonló regény, sorozat született fiatal magyar írók tollaból. Ilyen Tavi Kata Sulijegyzetek c. sorozata is, aminek most első részét, a Nyitótáncot vesszük górcső alá.
 Az alapsztori ugyanaz: a magát lúzernek valló, gimibe lépő lány szerelme a nála egy évvel idősebb, menő , osztálytársával, Cortezzel... bocsánat, Krisztiánnal. Sok-sok szenvedés (szerencsére sírás jóval kevesebb, mint Reninél, és jóval több a dühroham) és természetesen a helyzet nem oldódik meg az első könyv végén. (Ha ebben is az ötödik könyvben fognak összejönni... )

"– Menj csak! – legyintettem lazán. –Engem látsz eleget órán. Szinte pislogás nélkül nézett rám.– Azt majd én eldöntöm, kiből mennyi az elég, oké ?"
Tavi Kata: Nyitótánc, 122. oldal 

Mi ez, ha nem Cortez "kultúrált" beszédmódja? Már csak egy kóla hiányzik a kezéből...


Forrás: Google
Mi az egyedi a regényben? A tánc. Szerencsére főszereplőnknek ezúttal van életcélja és hobbija is - a tánc. Ettől kap az egész könyv egy másik "célt" azon kívül, hogy szerelmes.


Hogy mik az irritáló tényezők? Az SZJG-hez való hasonlóság, a szerencsétlenkedések és a suta megfogalmazások, a sok ismétlés...
Stilisztikailag a mű nem éppen tökéletes.

Megjegyzés: Lehet, hogy én már kinőttem abból a korosztályból, akiknek ez íródott. Nem vagyok benne biztos, hogy tovább fogom olvasni.

Kinek ajánlom? 12-15 éves lányoknak, akik még Cortezt keresik egy fiúban.

Hozzá illő zene: Taylor Swift: Shake it off

A könyv adatai: Moly.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése